Cultuurverandering in dienstverlening

Cultuurverandering in dienstverlening is niet af als er een visie en kernwaarden zijn ontwikkeld. Een succesvolle cultuurverandering in dienstverlening begint dan pas. Een organisatie die zich echt wil onderscheiden zorgt dat de visie en kernwaarden gaan leven en doorleefd worden. Dan wordt het concreet en levert het resultaat op.

De Roos & Spetters realiseert programma’s voor cultuurverandering in dienstverlening met blijvend resultaat. We bedenken samen met uw medewerkers hoe zij de visie en kernwaarden in hun dagelijks werk kunnen vertalen. Hoe ziet de reis van de klant eruit? Wat komt de klant onderweg tegen? Hoe kunnen we meerwaarde voor de klant creëren? Wat kan er anders en vooral wat kan er beter? Plezier en inspiratie zijn daarbij succesfactoren. Medewerkers denken mee over wat ze kunnen toevoegen en hoe ze processen beter kunnen afstemmen op de klant. De cultuurverandering wordt van hen en voelt niet als iets wat “van boven” wordt opgelegd.

De Roos & Spetters begeleidt veel succesvolle cultuurveranderingen in dienstverlenende organisaties. Hierbij vertalen we, samen met de medewerkers, kernwaarden naar concreet gedrag. Als een ziekenhuis de visie heeft een mensenziekenhuis te worden, hoe gaan patiënten dat dan merken? Of als Vakmanschap een belangrijke waarde is, waarom leggen we dan niks vast? Of als je kernwaarde betrokken is, wat wordt er dan van medewerkers verwacht?

De Roos & Spetters helpt dienstverlenende organisaties die zich willen onderscheiden met cultuurverandering. We laten daarbij de medewerker scoren. Dat leidt tot een cultuurverandering die beklijft. Onze kracht: we inspireren uw medewerkers. We maken graag een programma op maat voor u.

Wilt u een cultuurverandering met blijvend resultaat? Cultuurverandering in dienstverlening