Gastvrijheid in de zorg

Met gastvrijheid in de zorg maak je fans van je cliënten. Cliënten voelen zich gezien als mens en dat geeft hen vertrouwen. Gastvrijheid in de zorg draait om de houding van medewerkers die maakt dat een cliënt zich welkom en prettig voelt. Hoe zorg je ervoor dat hospitality in uw organisatie vanzelfsprekend wordt?

De Roos & Spetters realiseert cultuurprogramma’s en geeft hospitalitytrainingen en gastvrijheidstrainingen. We zetten geregeld de werkvorm regietheater in en werken daarvoor samen met ervaren acteurs. Medewerkers in de zorg worden zich bewust van het effect van bepaalde gedragingen en ervaren hoe het is om gastvrij te zijn en gastvrij benaderd te worden. Wat voel je? Wat maakt het verschil?

Hoe voelt het bijvoorbeeld voor een cliënt die elke dag gaat eten in het restaurant en degene achter de counter weet niet hoe je heet in plaats van een medewerker die jou persoonlijk begroet. Of een medewerker in de zorg die bij de deur blijft staan met de deurklink in de hand als er tijd is voor een kort persoonlijk praatje versus degene die even bij de cliënt gaat zitten. Dit zijn kleine gedragsveranderingen die voor de cliënt een groot verschil maken.

De Roos & Spetters brengt medewerkers en organisaties in de zorg in beweging om gastvrijheid te verbeteren. We laten de medewerker scoren en dat leidt tot concrete verbetering van de gastvrijheid in de zorg op lange en korte termijn. Onze kracht: we spreken de taal van uw medewerkers en vergroten hun plezier in gastvrijheid. We maken graag een programma op maat voor u.

Wilt u ook de gastvrijheid in uw organisatie in de zorg verbeteren? Gastvrijheid in de zorg