Zoek op categorie:

Van deskundige naar trainer – Karin de Galan

Karin de Galan is ene groot voorbeeld van Karin en Meike. In dit boek leer je op een aansprekende en praktische manier hoe je een training resultaatgericht kunt ontwerpen en krachtig kunt begeleiden. Een greep uit de inhoud: Je training scherp krijgen door een praktische diagnose te stellen. Ontwerpen vanuit de praktijk. Variatie aanbrengen door activerende werkvormen. Slim omgaan met … Lees meer

Het groot complimentenboek . Frank van Marwijk

Het is heerlijk als iemand je laat weten dat je er goed uitziet, dat je een bijzondere prestatie hebt geleverd of dat je veel voor hem of haar betekent. Complimenten zijn altijd welkom, maar waarom zijn we er dan zo zuinig mee? Ontdek hoe je thuis en op het werk mensen kunt waarderen met originele, oprechte complimenten. Hoe geef je … Lees meer

De vergeetclub . Tosca Niterink

De dementerende moeder van Tosca Niterink doet samen met acht andere dames op leeftijd aan kleinschalig wonen achter een cijferslot, voor hun eigen veiligheid. Met een scherp oog voor het absurde en het hilarische detail beschrijft Niterink de uitgesproken karakters van de dames en de verwikkelingen die daaruit voortkomen. `Heb ik eigenlijk nog een man?’, vraagt mijn moeder. `De laatste … Lees meer

Op de achterkant van een servet – Dan Roam

Geen betere manier om te bewijzen dat we iets goed begrijpen dan er een eenvoudig plaatje van te tekenen. En geen effectievere manier om een lastig vraagstuk op te lossen dan een pen te pakken en de onderdelen van het probleem te tekenen’. Dat schrijft Dan Roam in deze internationale bestseller. Hij bewijst dat een simpele tekening op een bescheiden … Lees meer

Verdraaide organisaties . Wouter Hart

Beheersbaarheid is een manier van denken en organiseren die diep in ons zit, maar die steeds vaker leidt tot inefficiĆ«nte bedrijfsvoering en slechte dienstverlening. Bovendien schieten we door deze manier van denken steeds meer in een kramp. Wouter Hart ging op zoek naar het denkpatroon achter onze huidige manier van organiseren. Dit boek beschrijft de uitkomst van deze zoektocht. Organisaties … Lees meer

Regels zijn regels

Regels zijn regels in de plantsoenendienst; dit voorbeeld heeft geen nader toelichting nodig.

Het succesverhaal van Buurtzorg in Nederland . Jos de Blok

Het succesverhaal van Buurtzorg in Nederland – Jos de Blok vertelt het verhaal van het succes van Buurtzorg. Terug naar de bedoeling van wijkzorg door het gebruiken van ieders ervaring, ieders talent en te denken in oplossingen. De coaches moeten voldoende teams hebben om niet te gaan managen. Geen HRM afdelingen, eigenlijk helemaal geen afdelingen, wel mensen die de teams … Lees meer

Kruispunt in India . lang leve de dynamiek

Kruispunt in India – Gezellige drukte in het verkeer. Het verschil in dynamiek tussen stoplichten – die in slaap sussen – en rotondes – die alert maken – en het kan nog veel alerter! Wanneer heb je wat nodig in je organisatie?

De paarse krokodil . waarom makkelijk als het ook moeilijk kan?

De paarse krokodil – Veelzeggende commercial van OHRA. Als een meisje in het zwembad haar paarse krokodil vergeten is, gaat zij met haar moeder terug naar de receptie. Het meisje is blij dat zij de krokodil in de hoek ziet staan. Maar zo makkelijk krijgt ze de paarse krokodil niet terug…

De beste zorg maken we samen

De beste zorg maken we samen – Achter alle mensen die een ziekenhuis bezoeken zit een verhaal. Ze willen zelf beter worden, zijn bang, hoopvol, zenuwachtig of juist heel opgetogen vanwege een geboorte of gunstige uitslag. Atrium MC heeft deze gedachten in beelden proberen te vangen.