Professioneel telefoneren

Professioneel telefoneren helpt een organisatie zich te onderscheiden. Een telefoongesprek is vaak het eerste contact, fijn om een goede indruk te maken. De Roos & Spetters geeft Masterclasses krachtig telefoneren. In deze training leer je klantgericht telefoneren. De Masterclass is bedoeld voor medewerkers die de basiskennis van telefoneren al beheersen. Wij gaan samen met de medewerkers oefenen op lastige situaties aan de telefoon.

We hebben gemerkt dat medewerkers het lastig vinden om te gaan met klanten die verdrietig of boos zijn, klanten die maar blijven praten of klanten waar je het verhaal uit moet trekken. Medewerkers reageren daar heel verschillend op, de een wordt boos, de ander klapt dicht, wordt bang en een volgende gaat zich heel star aan de regels houden. Tijdens de training professioneel telefoneren brengen medewerkers tevoren hun lastige situaties aan de telefoon in en vertellen wat ze anders zouden willen. De Roos & Spetters heeft een checklist klantgericht telefoneren en legt deze kort uit. Daarna oefenen de medewerkers hun lastige situatie. We doen dit met een acteur op afstand, deze heeft zich ingelezen in de lastige situatie van de betreffende medewerker en belt de medewerker zodat deze kan oefenen. Hierdoor benaderen we de praktijk zo goed mogelijk. Na het telefoongesprek is er ruimte voor feedback.

Plezier en succes zijn succesfactoren van de training professioneel telefoneren. De Roos & Spetters helpt organisaties die zich willen onderscheiden. We laten daarbij de medewerker scoren. Onze kracht: we inspireren uw medewerkers. We maken graag een programma op maat voor u. Wilt u ook telefonisch een goede indruk maken op uw klanten?

professioneel telefoneren